سفارش تبلیغ
صبا ویژن
...I am alone
نوشته شده در تاریخ 94/6/17 ساعت 9:51 ع توسط anahita


هران- ایرنا- معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر ازدواج آسان جوانان گفت: امروز شاهدیم مراسم پرهزینه و روکم کنی جایگزین سنت ها و آداب و رسوم زیبای ازدواج شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در همایش دو روزه خانواده سالم، جمعیت و توسعه پایدار افزود: یک سری قید و بندها که نه قانونی و نه شرعی است باعث شده هر روز بر شاخ و برگهای مراسم ازدواج افزوده شود در حالیکه باید برای جلوگیری از این مساله و تشویق و ترغیب جوانان به این پیوند آسمانی تغییرات فرهنگی صورت گیرد.
وی با تاکید بر تغییر این فرهنگ از خانواده ها اظهار داشت: یکی دیگر از مسائلی که خانواده ها را برای ازدواج دختران با مشکل روبرو کرده موضوع جهیزیه است در حالیکه در قانون مدنی تهیه وسایل زندگی بر عهده مرد است .
معاون رییس جمهوری با بیان اینکه امروز خانواده ها از صفر تا صد جهیزیه دختران را خود فراهم می کنند اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که بیشترین مراجعات را متوجه معاونت زنان و امور خانواده کرده تهیه جهیزیه خانواده ها برای فرزندان است در حالیکه پیگیری این مساله در حیطه ماموریت کاری ما نیست .



** خانواده سالم و جمعیت دو مولفه اساسی توسعه پایدار
وی خانواده سالم و جمعیت را دو مولفه اساسی توسعه پایدار دانست و گفت: بدون توجه به این دو نمی توان انتظار داشت توسعه یک کشور پایدار باشدهرچند در اصل 10 قانون اساسی جایگاه خاصی به موضوع خانواده اختصاص داده شده است.
مولاوردی خانواده را کانون پرورش و تولید انسان و واحد بنیادین جامعه عنوان و اضافه کرد: خانواده و جمعیت از مهمترین دغدغه های هر نظام سیاستگذار و برنامه ریز در کشورهای مختلف است.
معاون رییس جمهوری خاطر نشان کرد: زنان شاغل باید حین کار از آسودگی و امنیت کودکان خود مطمئن باشند از این رو معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری همه اقشار اعم از خانه دار و شاغل را در تدوین برنامه های خود مورد توجه قرار می دهد تا ضمن بهره مندی جامعه از تخصص و توان زنان شرایطی محیطی کار انها منطبق با نقش مادری آنها ارتقا یابد.
وی گفت: یکی از کارهایی که پیگیر آن هستیم الزام دستگاه های دولتی و خصوصی برای تاسیس مهد کودک ویژه کودکان زیر 5 سال برای زنان و مردان شاغل در ان دستگاه است.

**کارت منزلت مادرانه 
مولاوردی افزود: کارت منزلت مادرانه یکی دیگر از پیشنهاداتی است که مطرح شده و در دست بررسی است ، مادران دارای کودک زیر 5 سال دارنده این کارت می توانند از تخفیف های ویژه ای در وسایل ایاب و ذهاب عمومی مانند مترو و اتوبوس و حتی تخفیف خرید خوار بار و وسایل مورد نیاز کودک از فروشگاه های زنجیره ای برخوردار شوند.
وی تصریح کرد: تخصیص اتاق های ویژه مادران شیرده در فرودگاه ها و ترمینال ها در حال اجرایی شدن است .
به گفته معاون رییس جمهوری، ترویج زایمان طبیعی با نگاه ویژه به رفع مشکلات عاملان زایمان های طبیعی یعنی ماماها و توانمند سازی زنان باردار جهت پیشگیری از سزارین های بی رویه یکی دیگر از مسائلی است که د رحال انجام است و معاونت شرایط برخورداری مادران باردار از خدمات مورد نیاز را رصد می کند.

** وجود سه میلیون زوج نابارور در کشور
مولاوردی با اعلام خبر سه میلیون زوج نابارور در کشور گفت: همواره مسئولیت ناباروری در ایران زنان هستند یعنی اتهام متوجه این افراد است در حالیکه چنین نیست، وقتی بحث خانواده سالم مطرح می شود گویی که مردان هیچ نقشی ندارند در حالیکه این مشارکت باید جدی گرفته شود زیرا در غیر این صورت نظام خانواده از هم می پاشد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، در این همایش که هم اکنون در سالن غرضی بیمارستان میلاد در حال برگزاری است محمد جلال عباسی شوازی رییس موسسه مطالعات جمعیتی کشور و حسین ملک افضلی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره جمعیت و خانواده سخنرانی کردند.


منبع:

شهر خبر



راز...   







طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ