سفارش تبلیغ
صبا ویژن
...I am alone
نوشته شده در تاریخ 94/6/17 ساعت 9:56 ع توسط anahita


کارشناسان اخطار داده‌اند که ذخایر یکی از موثرترین داروهای مبارزه با مارگزیدگی رو به اتمام است که جان ده‌ها هزار نفر را به خطر می‌اندازد.

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که ذخایر تازه داروی موسوم به «فاوآفریک» که آسیب ناشی از سم 10 مار مختلف در جنوب صحرای آفریقا را درمان می‌کند به شدت مورد نیاز است. 
 
آخرین موجودی این دارو در ماه ژوئن سال 2016 منقضی خواهد شد و در حال حاضر هیچ جایگزین موثری وجود ندارد. «سانوفی پاستور»، شرکت سازنده این دارو می‌گوید که توانایی رقابت در بازار را ندارد. 

 
جایگزین‌هایی برای این دارو موجود است اما سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید که به خوبی داروی اصلی نیست. این گروه می‌گوید که فاو-آفریک تنها پادزهری است که ایمنی و تاثیر آن در درمان انواع مارگزیدگی‌ها در جنوب صحرای آفریقا ثابت شده است. 
 
سانوفی نیز اعلام کرده که نحوه ساخت این پادزهر را در اختیار دیگران خواهد گذاشت. این شرکت سال گذشته تولید این پادزهر را متوقف کرد و از آن زمان به تولید داروی هاری روی آورده است. 
 
به گزارش بی‌بی‌سی، تصور می‌شود سانوفی در حال مذاکره با یک شرکت دیگر برای تولید فاوآفریک باشد اما انتظار نمی ‌ود این گفتگوها تا قبل از 2016 به نتیجه برسد. به گفته سازمان پزشکان بدون مرز این بدان معنی است که نمی‌توان انتظار داشت یک محصول جایگزین تا دو سال دیگر وارد بازار شود. 
 
به گفته این سازمان غیبت یک پادزهر فراگیر، ایمن و موثر تا آن زمان به معنی مرگ شمار نامعلومی از قربانیان مارگزیدگی خواهد بود. 
 
سازمان جهانی بهداشت نیز می‌گوید: مارگزیدگی مساله‌ای است که از آن غفلت شده و نیازمند توجه و سرمایه‌گذاری بیشتر است. تخمین زده می‌شود که هر سال پنج میلیون نفر را در سراسر جهان مار می گزد که 100 هزار نفر آنها می‌میرند و 400 هزار نفر دچار معلولیت دایمی می‌شوند. 
 
بنابر این گزارش، در کشورهای جنوب صحرای آفریقا، 30 هزار نفر هر سال در اثر مارگزیدگی می‌میرند و تخمین زده می‌شود که حدود 8000 نفر نیز قطع عضو می‌شوند. 

منبع:
شهر خبر









طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ