سفارش تبلیغ
صبا ویژن
...I am alone
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
نوشته شده در تاریخ 93/7/30 ساعت 2:38 ع توسط anahita


به گزارش ایرنا از تلگراف، به گفته این محققان آسیب نوشابه های گاز دار بیش از چاق کردن افراد است بطوریکه به روند پیرشدن سلول ها سرعت می بخشد.

این تحقیق نشان می دهد، افرادی که در روز دو قوطی کوکاکولا مصرف می کردند دی.ان.ای سلول های آنها به اندازه 4.6 سال مسن شده بود.

درحالیکه مطالعات قبلی مصرف نوشیدنی های شیرین را با افزایش چاقی و ابتلا به دیابت نوع دو ارتباط داده بودند اما این اولین مطالعه ای است که مصرف نوشابه های شیرین را با پیری زودرس ارتباط می دهد.

محققان با تجزیه و تحلیل نمونه های دی.ان.ای هزاران نفر متوجه شدند افرادی که مرتب نوشابه های گازدار مصرف می کنند ، تلومرهای کوتاه تری دارند.

تلومرها ساختارهای کوچکی هستند که در انتهای دی.ان.ای قرار دارند و از آن در برابر آسیب محافظت می کنند و یک شاخص سلامت هستند.

با مسن شدن، تلومرهای انسان نیز کوتاه و کوتاه تر شده و باعث می شود که دی.ان.ای آسیب ببیند و بیماری های مرتبط با افزایش سن مانند آلزایمر، دیابت و بیماری قلبی افزایش یابد.

تلومرهایی که از حد متوسط کوتاه تر هستند به عنوان نشانه ای از بیماری و مرگ زودرس تلقی می شوند.

محققان در یک مطالعه با اندازه گیری تلومرهای پنج هزار و 309 فرد 20 تا 65 ساله متوجه شدند افرادی که مرتب نوشابه های گازدار شیرین شده مصرف می کنند نسبت به افرادی که از این نوشابه ها نمی نوشند، بطور قابل توجه ای تلومرهای کوتاه تری دارند.

محققان بر اساس کوتاه شدن تلومرها متوجه شدند که مصرف روزانه دو قوطی کوکا کولا با 4.6سال پیری ارتباط دارد.

این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد مصرف نوشابه های گاز دار و سودا با کوتاه شدن تلومرها ارتباط دارد.

محققان همچنین هشدار دادند: احتمال ارتباط مصرف نوشابه های گازدار با کوتاه شدن تلومرها در کودکان نیز وجود دارد.

منبع:shahrekhabar.com



  



نوشته شده در تاریخ 93/7/30 ساعت 2:33 ع توسط anahita


بر اثر شدت بارندگی و سیلابی شدن رودخانه شوراب در اطراف شهر خرم آباد، دوشنبه شب (28 مهر) خودرو سواری پژو 405 به همراه سرنشینان در این رودخانه غرق و ناپدید شد.

در این حادثه، راننده پژو کاظم صفر زاده که مدیر و معلم منطقه عشایری بوده به همراه سه تن از شاگردانش به نام های وحید سپهوند، امین قوچی و امین رحیمی غرق شدند.

گفته می شود این معلم قرار بوده یکی از دانش آموزان را با همراهی دو دانش آموز دیگر به دلیل بیماری به مراکز درمانی منتقل کند که در مسیر دچار حادثه شدند.

مدیر کل حوادث غیرمترقبه استان لرستان روز چهارشنبه به ایرنا گفت: دیروز جسد یک دانش آموز و امروز صبح نیز جسد دو دانش آموز دیگر با کمک نیروهای امدادی و مردمی پیدا شد.

رضا آریایی افزود: تلاش برای یافتن معلم غرق شده این دانش آموزان ادامه دارد و پیش بینی می شود با توجه به کاهش شدت بارندگی و حجم سیلاب، جسد این معلم تا پایان وقت امروز پیدا شود.

منبع:www.shahrekhabar.com



  



نوشته شده در تاریخ 93/7/29 ساعت 7:24 ع توسط anahita


به گزارش ایرنا از رویترز، براساس تحقیقات انجام شده در آمریکا از سال 2002 تا 2012، در هر هشت دقیقه یک کودک دچار ناراحتی های مسمومیتی ناشی از خوردن داروهای اشتباه شده است.

این تحقیقات که در مجله پزشکی اطفال منتشر شده، از جمع آوری اطلاعات 55 شبکه تلفنی اضطراری کنترل مسمومیت های غذایی و دارویی طی 11 سال، به دست آمده است.

این آمار در مورد همه نوع مسمومیت به جز داروهای سرماخوردگی است،

زیرا درپی تشکیل کارزاری درمورد آموزش نحوه استفاده از داروهای سرماخوردگی که سبب کاهش میزان مسمومیت های دارویی در این مورد خاص شده است، میزان مسمومیت با این داروها کاهش چشمگیری داشته است.

"هنری اسپیلر"، رئیس مرکز مسمومیت ایالت اهایو، گفت: تجویز داروی اشتباه سبب صدمات جبران ناپذیر، حتی مرگ می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: با کوشش برای ایجاد کارزارهای آموزشی می توانیم، جلوی بسیاری از اشتباهات را بگیرم.

این تحقیق از بررسی اطلاعات کودکان کمتر از 6 سال انجام گرفته و نشان می دهد از سال 2002 تا 2012 درهرسال 63 هزار و 358 کودک دچار اشتباه تجویز دارویی شده اند.

درحالی که بسیاری از این کودکان نیازی به درمان های دارویی نداشته اند، طی این 11 سال 25 نفر از این کودکان در نتیجه این اشتباه فوت کرده اند.

رایج ترین اشتباه، تجویز داروهای مسکن نظیر آسپرین و داروهای سرفه ، سرماخوردگی و داروهای ضد آلرژی است.

مسمومیت های ناشی از دارو بیشتر در میان کودکان زیر یک سال رخ می دهد.

منبع:www.shahrekhabar.com



  



نوشته شده در تاریخ 93/7/29 ساعت 7:19 ع توسط anahita


به گزارش شریان نیوز به نقل از ایسنا، برابر اعلام مرکز فرماندهی و کنترل پلیس کرمان، ساعت 16 و 30 دقیقه روز دوشنبه یکی از اهالی روستای آزادشهر شهرستان قلعه گنج با پلیس تماس گرفته و یک مورد تصادف منجر به فوت را گزارش کرد.

 
در پی این تماس بلافاصله تیم‌های گشت انتظامی و پلیس‌راه به همراه تیم‌های امداد و نجات به صحنه اعزام شدند.
 
در بررسی صحنه تصادف از سوی پلیس مشخص شد یک دستگاه خودرو پیکان وانت به رانندگی فردی 35 ساله در حالی که تعدادی مسافر دانش‌آموز در قسمت بار خودرو سوار کرده و از طرف کهنوج به سمت قلعه‌گنج در حال حرکت بوده از مسیر منحرف و واژگون شد.
 
بر اثر این حادثه، «یونس چلیپا» فرزند محمد 15 ساله، «علیرضا چلیپا» فرزند رضا 16 ساله حین انتقال و «دانیال غلامی» فرزند اسحاق 15 ساله در بیمارستان جان باختند.
 
این گزارش حاکیست در این واژگونی،«یونس پیش‌بین» فرزند ناصر 15 ساله، «مظاهر محمودی» فرزند پیرداد 14 ساله و «شهرام غلامی» فرزند ابراهیم 16ساله نیز در این حادثه مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
 
کارشناس تصادفات ناتوانی راننده در کنترل خودرو را علت وقوع این حادثه اعلام کرد.


  



نوشته شده در تاریخ 93/7/29 ساعت 7:17 ع توسط anahita



  







طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ